Zo, na de vakantie zijn we in Nederland allemaal weer aan het werk. En als het goed is met volle batterijen.
Een van de voordelen van iets doen wat je erg leuk vind is trouwens dat die batterijen niet zo snel leeg gaan. Althans niet van je werk. Wel eens van randzaken daar omheen. Zoals zorgen dat je op tijd betaald krijgt. Maar daar gaan we het niet over hebben.
Voor mij is de vakantie altijd een mooie gelegenheid om wat extra te lezen. Begrijp me goed, dat doe ik ´s avonds, als de kinderen al in bed liggen hoor ;-).
Dit jaar had ik wat lectuur bij van onder andere Terry Pratchet (fantasy van de hilarische soort), van Seth Godin (Purple Cow, een must voor marketingliefhebbers, kom ik nog eens op terug) en van Guido Thys. En deze laatste, zeer plezante Belg, heeft al jaren een goede boodschap. En een goede boterham, omdat mensen hem wel horen, maar niet naar hem luisteren…
Het gaat bij producten of diensten niet om het product of dienst op zich, zelfs niet om de toegevoegde services er omheen, maar om het leveren van toegevoegde waarde. Voor de klant, dat spreekt. Niet op zoek gaan naar winst op korte termijn, maar zorgen voor een goede relatie voor de lange termijn. Naar écht luisteren en oplossingen op maat, afspraken nakomen. Maar ook om gewoon bereikbaar te zijn en elkaar serieus te nemen.
Als je het zo leest klinkt het allemaal zo simpel. Maarehhh, hoe gaat het bij jouw bedrijf?
Peter,
dank voor de aardige woorden in je blog! Hele eer om in 1 adem met Seth Godin genoemd te worden….
Guido Thys