Even een gewetensvraag: zijn uw medewerkers kosten, of een productiemiddel?
Laten we eerlijk zijn, naar alle waarschijnlijkheid antwoord een deel van jullie kosten. Ik wil je graag uitdagen om daar eens over na te denken. Een kostenpost probeer je altijd te minimaliseren. Meer met minder, creatief beoordelen, politieke spelletjes, dat soort termen komen dan vaak voorbij.
Met een productiemiddel gaan we over het algemeen heel anders om namelijk. Beetje olie op zijn tijd, preventief onderhoud, noem maar op.
Ik ben er van overtuigd dat bedrijven waar de medewerkers niet als een kostenpost worden gezien, uiteindelijk beter presteren. Juist omdat de aandacht die we aan een “productie middel” geven zich terug betaald. Betere prestaties, langere relaties, meer onderling vertrouwen, noem maar op. Helaas weet ik niet of hier wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Mijn stellingname is gebaseerd op mijn werk ervaringen.
Ik zou zeggen; deel je mening hierover en reageer.